Tuesday 19 May 2020

It’s been awhile. Hi 2020 😊

Assalamualaikum dan salam sejahtera. πŸ˜›

Blogspot is back! Baru lepas recover account ni. 2011 start guna acc ggle lama tapi since alamat email tu disalahguna oleh orang lain, boleh dia signup semua benda sampai bill, hutang cc, bank statement semua yang tertunggak atau dia nak spam kedai/bank, semua ke aku. Jadi akulah mangsa. 

Harini teringat aku ada blog, jadi aku takjadi nak buka web baru. Gunakan platform yang ada lagi percuma. πŸ€ͺ

Ni cara aku recover tadi,

Blogger recover akan bagi emel tapi emel pun kau takingat password jadi dia bagi emel baru linkkan emel baru untuk set as recovery email. Dah ada link email lama dengan email baru ada nom telefon kan? So boleh reset password acc lama. Means kita kena masuk sekejap la lepastu tukar admin blog kepada email yang baru. So kau dah ambil alih blog lama kau. Kau sign email baru sebagai admin k, bukan author dan sebelum keluar verify semua. Dah settle,  Then deletelah emel lama tu. Legaa kan.

Sedihnya,

Juga dalam account gmail lama tu, ada gambar2, contact2 kan, aku sedih juga ada (mungkin) gambar yang hilang daam post2 sebelum ni. Sebab terikut delete sekali dengan acc tu. aku malas nak alih atau setting pilihan nak delete service, sebab masih ada orang yang akan salahguna maklumat aku. So better hilangkan semua. 

Apapapun tetap move on, 

2015 dah lepas pulak, throwback sikit asalnya buat blog untuk kelas zaman belajar. Ni dah 2020 bro. Aku short and concludes life after my last post.

2016 - tamat belajar. Thank you IPGKPT🏒
2017 - mula kerjaya, PPD Baram. πŸ‘¨πŸ»‍🏫
2017 - bertunang
2018 - berkahwin ❤️ Nurhidayu Binti Abdul Aziz πŸ₯°
2019 - lahir insan bernama Ezra Ali Bin Mohd. Nazri πŸ‘¦πŸ»πŸ‘¨‍πŸ‘©‍πŸ‘¦

2020
- akhir tahun 2019 aku pindah sekolah, kena ambil  angin lain. So Januari di SKUI, Miri.

Mac 2020 bermula PKP di Malaysia, aku di rumah mertua. Alhamdulillah rezeki juga untuk tengok anak membesar, bantu isteri sikit2 and jaga baby. Entahlah, tunggu jelah. Personally, suka juga cuti and kerja dirumah ni, so dapat bersama mereka sehingga, diberitahu. πŸ˜†

Anyway aku ada page di FB yang maybe korang boleh follow and support. Ada buat jualan kecil2 sikit. 


Nak terus ke Kedai boleh. Follow je kedai saya tu πŸ˜†

Selamat Berpuasa dan Selamat Hari Raya.
Stay Home Stay Safe. 😊

No comments:

Post a Comment